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LOCKHEED MARTIN

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F-35 보도자료

자주 묻는 질문 목록
자주 묻는 질문 표

“미군은 2015 8 27일 저속비행 과정에서 부상위험 증가가 발생할 수 있기 때문에 F-35 조종사 중 체중 136파운드(: 61.69킬로그램)이하인 조종사들에 대한 임시 비행 금지조치를 내렸습니다. 이 사출 좌석 이슈는 헬멧의 2세대와 3세대간의 차이와는 무관하며, 이번 체중 제한은 1명 이상의 F-35조종사에게 작용되었습니다. 모든 F-35는 동일한 마틴베이커(Martin Baker) US16E 사출 좌석 체계를 운영하고 있습니다. F-35 합동 프로그램 사무국(JPO), 록히드마틴 및 마틴베이커는 조종사의 안전이 무엇보다 중요하다고 생각하며, 미군 및 국제 파트너국들과 함께 최대한 빠른 시내에 해결책을 찾을 방침입니다.”





"On 27 August 2015, the U.S. Services restricted F-35 pilots weighing less than 136 pounds from operating the aircraft due to an increased risk of injury that could occur in a low speed ejection. This is an ejection seat issue and is not related to the differences between the Gen II and Gen III helmets. The weight restriction currently affects at least one F-35 pilot. All F-35s use the same Martin Baker US16E ejection seat system. The safety of our pilots is paramount and the F-35 Joint Program Office, Lockheed Martin, and Martin Baker continue to work this issue with the US Services and International Partners to reach a solution as quickly as possible."


F-35 Production Status_082515_KOR.jpg

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합동공격전투기 (JSF: Joint Strike Fighter) 등주요 사업들의 진전은 도전과제 때문에 모호해지는 경우가 있지만 최근 F-35는 연속으로 진전을 보이고있다.

출처: 디펜스뉴스 (http://defnews.ly/1F79BMY)


The challenges tend to obscure progress for major programs like the joint strikefighter, but the JSF has been on a winning streak.

Source:Defense News (http://defnews.ly/1F79BMY)


대한민국 공군은 미 공군의 F-35A와 동일한 성능의 전투기를 인도받을 예정입니다.


ROK Air Force will be flying the same F-35A as the U.S Air Force.




5세대 스텔스 기술, 완전한 센서 세트, 전례 없는 상황인식 능력을 결합한 F-35 전투기는 오늘날 비행하는 모든 4세대 전투기에 비해 우수하다. 록히드마틴이 지지한 많은 세계군 지휘자들의 입장에 따르면, F-35와 4세대 전투기가 전투상황에서 교전할 시 후자가 패배한다. F-35는 미국과 동맹국들에게 앞으로 수 십 년간 전투능력에 있어 질적인 우세를 제공한다.

An F-35 with its 5th generation stealth technology, full sensor suite and unsurpassed situational awareness is superior to any 4th generation aircraft flying today.  As many military leaders from across the globe have stated on numerous occasions and we fully endorse - when a 4th generation fighter encounters the F-35 in a combat scenario, the 4th generation fighter dies. The F-35 gives the U.S. and its allies a qualitative edge in combat capability for decades to come.


로레인 마틴 (Lorraine Martin), 록히드마틴 F-35 프로그램 부사장겸 총괄 매니저


록히드마틴 F-35 프로그램 총괄 담당자 로레인 마틴은프로그램의 운용 유지 비용을 지난 1년 만에 약 600억 달러 상당 절감한 것에 대해 매우 기쁘게 생각한다라고 말했다. “이는 미 정부와 전체 계약업체 팀의 고도로 집중된 노력의 결과로서 제작과정의 품질 개선, 부품 공급망의 배송속도 향상, 병행생산 수리품목의 현격한 감소 등 전반적인 비용을 모두 포함한다고 했다. 그는 또한지금까지의 성과를 넘어서 록히드마틴은 적정 생산가격을 위한 청사진 (Blueprint for Affordability)을 비롯한 수많은 구상들을 진행 중이며 프로그램 비용을 더욱 감소시킬 본 구상은 차후 10년 이내 5세대 F-35 전투기를 4세대 가격 수준으로 전투조종사들에게 제공하게 될 것이다라고 덧붙였다





Attributable to Lorraine Martin, Vice President and General Manager, Lockheed Martin F-35 Program


“We are extremely pleased with the nearly $60 billion decrease in Operations and Support costs of the F-35 program during the last year alone,” said Lorraine Martin, Lockheed Martin F-35 Program General Manager.  “This is a result of a laser focus by the entire government and contractor team on reducing costs across the board whether it’s improving quality in manufacturing, increasing supply chain delivery speed, and dramatically reducing concurrency items.  We aren’t stopping here, we have numerous initiatives in place, including the Blueprint for Affordability, that will drive program costs even lower allowing us to provide our warfighters a 5th Generation F-35 jet at a 4th Generation price by the end of the decade.”


 



미 국방부는 제9차 저율 초도생산(LRIP 9)분에 해당하는 F-35 전투기 57 대에 대한 장기 예산 지원을 결정했다. 이번 예산지원 결정은 F-35 프로그램에 대한 미 정부의 의지와 F-35 프로그램의 성숙도를 추가로 입증한다. 이로써 록히드마틴은 LRIP 9 장기 예산지원을 포함해 총 260대 이상의 전투기를 인도하거나 주문 받게 됐다. (2014 3 25)






 


The Department of Defense’s announcement is for F-35 long-lead funding for 57 aircraft to be delivered in LRIP 9. This funding further demonstrates the government’s commitment and the maturity of the F-35 Program. Lockheed Martin now has more than 260 aircraft either delivered or on order through long-lead LRIP 9. (March 25, 2014)


    - 100% 실전 전투력에 요구되는 840만 소프트웨어 코드라인 중 740만 코드라인이 현재 시험비행을진행 중이거나 완료했다. (2014 2 3) 


    - 현재 조종사들은 에글린 공군기지 내 통합훈련센터에서 전투기 및 시뮬레이터에 탑재된 블록 2A 소프트웨어로 훈련 받고 있다. (2014 9 2)
    - 7.4 million of the 8.4 million lines of software code required for full warfighting capability are currently or have already been flight tested. (February 3, 2014)


    - Pilots are currently training with Block 2A software on the aircraft and simulators at the Integrated Training Center located at Eglin AFB. (September 2, 2014)


 


 




2014 9 5일 현재, 미 공군, 해군, 해병대, 영국, 네덜란드 소속 126명의 조종사와1,374명의 정비지원 인력이 F-35 라이트닝II 훈련시스템 과정을 이수했다. 록히드마틴이 제공하는 이 훈련시스템은 미국 연합국들의 시뮬레이션 및 공유된 훈련 자원들을 적합한 비용으로 최대한 활용하도록 한다. 현재 조종사 자격 검증은 기술 주도형 학술 교습, FMS(Full Mission Simulator) 비행 18, 전투기 비행 7회를 포함한다. 전투기에 새로운 역량이 추가되기 때문에 시뮬레이터와 전투기의 경우 동일한 소프트웨어를 운영, 효과적으로 조종사 훈련을 할 수 있도록 한다. 미국과 파트너 국가 조종사 훈련은 플로리다 주 에글린 공군기지(Eglin AFB)에서 진행하며, 사우스캐롤라이나 주 뷰포트 해병대 비행기지(MCAS Beaufort)와 애리조나 주 루크 공군기지(Luke AFB)에 추가로 조종사 훈련 센터를 건립하기 위한 노력이 진행 중이다. (2014 9 5)

As of Sept. 5, 2014, 126 pilots and 1,374 maintainers for the U.S. Air Force, Navy, Marine Corps, the U.K. and the Netherlands have graduated from the F-35 Lightning II Training System. The Training System provided by Lockheed Martin maximizes simulation and shared training resources across coalition nations for affordability. Currently, pilot qualification includes technology-driven academic instruction, 18 flights in the Full Mission Simulator and seven flights in the aircraft. The simulators and the aircraft operate the same software to effectively train pilots as new capabilities are delivered to the fleet. United States and international pilot training is accomplished at Eglin AFB in Florida, with efforts underway to stand up additional pilot training centers at MCAS Beaufort in South Carolina and Luke AFB in Arizona. (September 5, 2014)





- ALIS 소프트웨어는 F-35 전투기와 함께 지속적으로 발전하고 있다. ALIS 차기 버전이 현재 시험 비행 운용 중이며, 2015 3월 말까지 모든 F-35 운용 지역에 설치될 예정이다. (2014 9 1) 


3세대 HMD 시스템은 록히드마틴으로 전달됐고 9월 중순에 있을 첫 비행을 위해 준비 중이다. (2014 9 2)


- ALIS software continues to mature in tandem with the air vehicle. The next evolution of ALIS is now operational for flight test and will be installed at all F-35 locations by end of March 2015. (September 1, 2014) 

 

- The Gen III helmet has been delivered to Lockheed Martin and is currently undergoing preparations for first flight in mid-September. (September 2, 2014)

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