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LOCKHEED MARTIN

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F-35 보도자료

자주 묻는 질문 목록
자주 묻는 질문 표
미정부가 현재 직면하고 있는 재정 부담에도 불구하고, 미 국방부는 국가 안보를 위한 F-35의 중요성을 지속적으로 인지 및 강조하고 있습니다. 록히드마틴은 미 국방부가 제한된 예산으로 인해 2013년 회계연도 도입 대수를 29대로 줄이고, 5년간 179대 도입 일정을 연기한 사실을 인지하고 있습니다. 록히드마틴은 이러한 변경사항을 가능한 효율적으로 이행할 것입니다. 록히드마틴은 우수한 성능과 가격 경쟁력이 있는 전투기를 제공할 수 있다고 확신합니다. 이와 마찬가지로, 록히드마틴은 타의 추종을 불허하는 규모의 경제에 입각하여 한국에 제공될 F-35가 초기 도입 비용 면에서 매우 경쟁력이 있을 것이며 전투기 수명주기 비용 또한 크게 절감시킬 것이라 확신합니다. (2012년 4월 7일)
Even with the budget pressures the U.S. Government is facing, the Department of Defense (DOD) continues to recognize and emphasize the importance of the F-35 to the nation’s security. Lockheed Martin understands the funding constraint that requires DOD to reduce the number of aircraft procured in FY2013 to 29 and to move 179 aircraft out of the five-year plan. We are committed to implementing the changes as efficiently as possible.  Lockheed Martin is confident that we will deliver an effective and affordable product. We are equally confident that the F-35 offer to Korea will be very competitive in terms of initial acquisition cost, and will offer significant savings in Life Cycle Costs due to unmatched economies of scale. (April 7, 2012)
F-35를 획득 및 운용하려는 캐나다 정부의 계획(캐나다 정부는 지난 2010년 7월, F-35 구매결정을 발표함)에는 변함이 없습니다.지난 2012년 2월 24일 피터 맥케이(Peter MacKay) 캐나다 국방 장관이 “…우리는 공군에 가용한 최상의 전투기를 제공할 것이며, 이는 바로 5세대 F-35 라이트닝 II 임을 확신한다”고 한 발언이 이러한 사실을 입증해 줍니다. 아울러, 지난 3월 2일 캐나다 대사관에서 열린 F-35 파트너쉽 미팅에서도 캐나다는 F-35 프로그램 참여에 대한 변함없는 입장을 표명하였습니다. 한편, 캐나다 정부는 F-35A CTOL (공군용 통상이착륙기)의 차기 도입을 위한 예산을 배정하였습니다. (2012년 3월 30일)
Canada remains committed to acquiring and operating the F-35 as
evidenced by the statement of Canadian Defence Minister Peter MacKay on February 24, 2012:  “…We will give our air men and women the best available aircraft, which I believe is the fifth-
generation, F-35 Lightning II."  In addition at the partnership meeting at
the Canadian Embassy on March 2, Canada said they remain fully committed to the F-35 program.  The Canadian government has allocated budget for the future procurement of F-35A CTOLs per
their program of record. (March 30,2012)
이번 보고서에서 기존 내용과 다른 새로운 사실은 식별되지 않았습니다. 2011년 6월부터 2012년 3월까지의 진행사항을 포괄하고 있는 해당 감사원 보고서에 제시된 대부분의 문제점 및 권장사항들은 이미 현재 실행 중인 수정된 프로그램, 시험비행, 훈련, 그리고 운영유지 계획에 기 반영되어있습니다.
설리반 (Mike Sullivan, GAO의 획득 및 대외구매관리이사)의 증언 기록은 해당기간에 대한 프로그램 결과를 잘 요약하고 있습니다. 감사원은 “JSF(F-35)는 여전히 미 국방성의 장기 전술항공기 전력구조의 중요한 핵심전력”이라고 결론을 맺고 있습니다. 록히드마틴은 프로그램의 성공적인 실행을 약속하며, 성능 및 비용에 초점을 두고 있습니다. (2012년 3월 30일)
No new findings were identified in this GAO report. Many of the issues and recommendations outlined in the GAO report covering June 2011 ? March 2012, have already been addressed in our updated program, flight test, training and sustainment plans we are currently executing. Mr. Sullivan’s written testimony does a nice job of summarizing the results of the program during this time period. The GAO concludes that “the JSF remains the critical centerpiece of DOD’s long-term tactical aircraft portfolio.” Lockheed Martin remains committed to the successful execution of the program and is focused on performance and affordability.  (March 30, 2012)
록히드마틴은 한국 방산업체와 장기적이며 매우 성공적인 협력관계를 유지해왔습니다. 록히드마틴은 피스브릿지(Peace Bridge) F-16, KF-16 파이팅 팔콘, KTX-2, T-50 골든 이글, FA-50, P-3 오리온, C-130, KDX 구축함 사업, 무궁화위성(KOREASAT), FPS-117, LANTIRN, MLRS, ATACMS 및 한국관제센터 (Korea Area Control Center)사업 등을 통해 한국의 신뢰할 수 있는 검증된 파트너로 자리잡았으며, 아울러 기술이전에 필요한 승인을 받기 위해 미 정부와도 효율적으로 협조해왔습니다. F-35 설계 및 생산에 8개국이 참여하고 있듯이, F-35 프로그램은 처음부터 광범위한 국제적 참여를 목적으로 고안되었습니다. 따라서, F-35 프로그램에는 한국에 기술이전 및 산업협력을 위한 많은 기회가 열려있습니다. (2012년 3월 26일)
Lockheed Martin has enjoyed a long and very successful partnership with the Korean defense industry.  These programs include Peace Bridge F-16 and KF-16 Fighting Falcons, KTX-2, T-50 Golden Eagle, FA-50, P-3 Orion, C-130, KDX Frigate Program, KOREASAT, FPS-117, LANTIRN, MLRS, ATACMS, and the Korea Area Control Center.  Through each of these programs, Lockheed Martin has been a dependable and proven partner to Korea and has effectively coordinated with the USG to gain necessary approvals for technology transfer.  The F-35 program was designed from the beginning for extensive international involvement, as eight nations have participated in the design and production of the F-35.  So, there are many opportunities for Korean technology transfer and industrial participation on the F-35 program.
(March 26, 2012)
F-35는 오늘날 현존하는 그 어떠한 전투기보다도 획기적으로 월등한 성능을 제공합니다. 이것이 바로 미국을 비롯한 10개 참여국들이 3,100대 이상의 F-35를 획득하려는 이유입니다. 최저피탐지(VLO) 스텔스 성능은 현재는 물론, 앞으로 수십 년간 한반도와 같은 고밀도 대공방어지역 작전에 필요한 근본적인 요구성능이 될 것입니다. 러시아와 중국이 5세대 전투기 개발 프로그램을 시작하게 된 것도 바로 이 때문입니다. F-35는 이와 같은 기술개발 노력의 우위를 선점하고 있을 뿐만 아니라, 미래 기술발전에 따른 도전 과제들을   극복하게 될 것입니다. F-35는 약 30-40년의 운용기간 동안 지속적인 성능향상을 통해 그 어떠한 미래에 대해서도 우위를 유지할 것입니다. 또한 F-35의 지속적인 성능향상은, 수천 대에 달할 미국 및 연합군의 공군 자산과 공통으로 운용유지 되는 데서 비롯되는 상당한 혜택을 한국에 가져다 줄 것입니다.
(2012년 3월 26일)
The F-35 provides a quantum leap in capability over any other aircraft available today.  This is why the U.S. and ten other participating nations plan to acquire more than 3,100 F-35s.  VLO stealth is and will continue to be a fundamental requirement to operate in heavily defended airspace similar to that found on the Korean Peninsula for decades to come.  This is precisely why Russia and China have entered into developmental 5th Generation aircraft programs.  The F-35 is many years ahead of those development efforts and will be able to overcome future technology advancements.  Over the 30-40 years of operation, the technology of the F-35 will continue to be upgraded on a recurring basis and will maintain its position ahead of any future threats. The recurring future upgrades to the F-35 represent a tremendous benefit to Korea that is derived from operating and maintaining a fleet of aircraft common with thousands of USAF and allied aircraft. (March 26, 2012)
전 세계적으로  3,100대 이상 도입 및 운용될F-35의 규모의 경제에 따라, 대한민국 공군은 획득과 운영유지는 물론, 성능향상에 대한 경제적 혜택을 누릴 수 있을 것입니다.

이러한 규모의 경제에 따른 혜택은 F-35만이 제공합니다. 록히드마틴은 또한 F-35 운용 및 유지비용의 정확한 특성화 및 최적화를 위해F-35 프로그램 사무국(Joint Program Office), 미국의 3군(공군, 해군, 해병대), 8개 파트너 국가, 그리고 초기 해외군사판매(FMS) 국가인 이스라엘 및 일본과 긴밀히 협조하고 있습니다. 설계단계에서부터 중점을 둔 F-35의 지원능력

 (supportability)은 신뢰도 향상과 임무당 정비 시간 절감, 각 단/군 및 연합군 급 작전을 용이하게 하는 실질적인 결과로 이어졌습니다. 또한 다양한 항공기의 단일기종 대체는 현재 작전에 투입되는 여러 공군 자산을 지원하는 개별적인 군수소요를 상당히 절감시키는 효과를 가져다 줍니다.
(2012년 3월 26일)
The ROKAF will be able to take advantage of the economies of scale that come with the global operation of 3,100+ F-35s, to include both acquisition as well as sustainment and upgrade costs.  These economies of scale are available only from the F-35.  Lockheed Martin is fully engaged with the F-35 Program Office, the three U.S.

Services, the eight international partner nations, and the initial Foreign Military Sales nations of Israel and Japan to ensure that operating and support costs are fully characterized and optimized. The focus on F-35 supportability from the beginning of the design phase has resulted in real design features that enhance reliability, reduce maintenance hours per task and facilitate unit-level, service-level and coalition-based operations. Also moving to a single family of airplanes enables significant reductions in infrastructure relative to the many independent logistics pipelines that support today’s variety of operational fleets.

(March 26, 2012)
록히드 마틴 항공사는 에이전트를 고용하지 않습니다. F-35 판매에 대해 지급하는 별도의 커미션은 일절 없습니다.  (2012년 3월 20일)







Lockheed Martin Aeronautics Company has no agents. There are no commissions on F-35 sales. (March 20, 2012)



한국 및 기타 국가에 인도될 F-35 전투기는 완전히 인증된 블록3.0 소프트웨어를 장착한 기종이 될 것입니다. 블록 3.0소프트웨어를 장착한 F-35A 전투기는 공대공, 공대지, 전자공격 및 적 방공망 제압/파괴 (SEAD/DEAD) 등 다양한 능력을 포함한 완전한 작전 운용능력을 갖추게 됩니다. 
F-35A 통상이착륙기 (CTOL) 의 개발 시험비행은 2016년 초 완료 일정에 맞춰 진행 중이며, 한국이 F-35를 선정할 경우, 오는 2016년 블록 3.0 소프트웨어가 장착된 F-35A를 한국에 인도 할 수 있을 것입니다.

또한, 모든 F-35 운용국들은 미군과 같은 일정에 따라 소프트웨어 업그레이드를 받게 될 것으로, 모든 F-35 전투기는 수명주기 동안 가장 최신 소프트웨어로 업그레이드 되어 운용될 것입니다. (2012년 3월20일)

All F-35 aircraft delivered to Korea and to other participating nations will contain the fully certified Block 3.0 software. These Block 3.0 F-35A will have full operational capability, including the full array of capabilities for Air-to-Air, Air-to-Surface, Electronic Attack, and Suppression and Destruction of Enemy Air Defenses (SEAD/DEAD). 

Developmental testing of the F-35A conventional take-off and landing (CTOL) model is on schedule to conclude in early 2016 and Lockheed Martin can begin delivery of Korean F-35A aircraft with Block 3.0 software in 2016.  All F-35 customers will further benefit from receiving future technology refresh block upgrades on the same schedule as the US services. All F-35s will be upgraded to the most current software block throughout their service lives. (March 20, 2012)

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